torsdag 26. desember 2013

Røkelaksrøre


Denne smakte jeg for første gang i romjula i fjor, da broren min lagde den. Han lagde den med rakfisk - og det var første gang jeg spiste rakfisk som smakte godt! ;)
Men jeg lager den altså med røkelaks. Vi serverte denne som forrett på nyttårsaften i fjor, oppå ristet brød, og denne jula har jeg laget en porsjon til å ha som pålegg.

Anbefales virkelig! :)






- 400-500 g røkelaks
- 1 grønt eple
- 1/2 rødløk
- 1 boks seterrømme
- frisk dill, finhakket
- 1/2 - 1 ts dijonsennep (smak til)
- Saft og skall fra 1/2 sitron
- kvernet pepper og evnt. litt salt

Bland saften og skallet fra sitronen i rømmen. Tilsett dill og dijonsennep. Skjær røkelaksen og eplet i små biter og finhakk løken. Bland så alt sammen. Smak til med pepper og evnt. litt salt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar! :)