fredag 21. februar 2014

Polarbrød




I går bakte vi polarbrød her for tredje gang - denne gangen ca. 50 stk for å fylle opp fryseren. Jeg er skikkelig brødlei for tiden, og da er det ikke alltid så lett å finne alternativer til lunsj (ihvertfall når man i tillegg ikke har tid til å stå og kokkelere så veldig mye om morgenen). Men da jeg smakte disse for første gang ble problemet mitt løst, og nå er det polarbrød til lunsj omtrent hver dag. Jeg oppbevarer de i fryseren og tar ut et par stk. om morgenen, også er de tint til lunsj - veldig enkelt og greit!
Ellers er det bare å ta de ut av fryseren, ha de i ovnen på 175 grader varmluft i noen få minutter, så har du lune polarbrød :)




Oppskriften på disse fant jeg på Trines Matblogg så for å være en "rettferdig" blogger legger jeg ikke ut oppskriften her, men trykk på linken over så finner du den :)

Disse polarbrødene metter utrolig godt, mye mer enn de originale man kjøper på butikken. Også gir havremelet en veldig god smak.
Etter å ha lagd havremel til disse, har jeg blitt litt inspirert til å prøve det i andre ting også, så forhåpentligvis kommer det noen flere oppskrifter med havremel her etterhvert :)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar! :)