torsdag 15. mai 2014

Restaurantanbefaling Paris

Bilde lånt fra restaurantens nettside (se link lenger ned)
Vi har hatt en fantastisk tur til Paris, og når man er på tur må man selvfølgelig spise masse god mat! (Og spesielt når man er i Frankrike!)
Som nevnt tidligere er det noen uker her nå med lite utforsking på kjøkkenet pga. eksamenslesing, så derfor passer det jo fint og heller dele et restauranttips!



På lørdag spiste vi på Restaurant Astier, som ligger i 11. arrondissement. En veldig koselig restaurant, med flest franskmenn blant gjestene der (noe jeg tar som et godt tegn!). Prisene var bra (35 euro for 3-retters og 45 euro for 4-retters), og maten helt fantastisk god! Lammeskanken vi hadde til hovedrett er det beste lammekjøttet jeg noen gang har spist, og til dessert hadde jeg rabarbracrumble med hjemmelaget vaniljekrem, som også var vanvittig godt!
Så, om du skal til Paris i den nærmeste framtid, anbefales dette stedet på det varmeste!

Vi nøt maten til det fulle, og kom ikke på å ta bilde før vi fikk desserten, men her er ihvertfall (litt dårlige mobilbilder av) dessertene våre ;)




Man kan heller ikke være i Frankrike uten å teste snegler! Overraskende godt!


Og ikke minst må man nyte alle de deilige bakevarene og kakene man finner på de uendelig mange bakeriene og konditoriene! :)


Jordbærkaka i midten er den franske klassikeren Fraisier, og jeg tenkte jeg skulle prøve meg på å lage den til 17.mai.. Fortsettelse på det følger... ;)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar! :)