torsdag 24. juli 2014

Mango lassi


Jeg tenkte jeg skulle dele et avkjølende tips i disse hetebølgedager, nemlig mango lassi. Dette drakk jeg for første gang forrige uke, da vi var å spiste på Mother India (som forresten er et veldig godt restauranttips hvis du skal ut å spise i Kristiansand!) Det passet nydelig sammen med den krydrede maten, men også veldig godt som et alternativ til smoothie hvis du vil kjøle deg ned litt.
Det skal i en "ekte" mange lassi (etter hva jeg har skjønt) egentlig melk oppi, noe som passer godt hvis du skal ha den til sterk mat, men da jeg lagde den selv her hjemme synes jeg det var best med bare yoghurt, da den ble litt for smakløs med melk i synes jeg. Men har du gode, saftige pakistanske mangoer, som smaker mer enn de "vanlige" man får kjøpt i butikkene blir det nok mer passende med melk også. Men - prøv deg frem!

Til et stort glass trenger du:
- 1 mango
- 1 dl yoghurt naturell
- 3-4 isbiter
- Melis etter smak
- Evnt. andre smakstilsetninger, f.eks. vaniljestang/vaniljeekstrakt eller mynte.

Knus isbitene i en blender, ha så oppi oppkuttet mango og yoghurt naturell. Kjør det helt glatt, og smak til med melis og evnt. smakstilsetninger.
Ha oppi en isbit til, pynt med litt mynte - og nyyyt! :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar! :)