tirsdag 1. oktober 2013

Jeg har bakt lefser!

Og det for første gang! Oppskriften jeg brukte var egentlig ikke noe særlig å skryte av sånn smaksmessig, så den legger jeg ikke ut her (om noen veldig gjerne vil ha den får de heller si ifra.) Oppskriften fikk vi med oss en gang vi kjøpte lefser på Oslo Folkemuseum, men jeg har en mistanke om at de hadde triksa litt med den oppskriften selv, for de lefsene vi kjøpte der var nemlig veldig mye bedre.
Skal prøve en annen oppskrift neste gang, som forhåpentligvis blir bedre! (Hvis jeg smiler pent til mamma får jeg kanskje oppskriften på de gode nordlandslefsene hennes ;) )

Men selv om lefsene ble litt kjipe på smak, så må jeg allikevel legge ut et par bilder. Grunnen til at jeg valgte å bake lefser var nemlig at jeg plutselig kom på en takke/stekeplate som jeg fikk av min mormor for en liten stund siden. Den er av aluminium, og til å legge direkte oppå kokeplatene. Helt genialt for oss som har liten oppbevaringsplass - da den tar mye mindre plass i skapet enn en vanlig diger takke. 
Jeg brukte litt tid på å greie å justere varmen riktig, da stekeplata ble kjempevarm, og de første lefsene svarte utenpå før de ble ordentlig stekt inni. 


Stekeplaten


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar! :)