tirsdag 8. oktober 2013

Pasta Carbonara


Dette er den beste pastaretten jeg kan få tror jeg, og det er utrolig kjapt og enkelt å lage!

Oppskriften har jeg trikset meg litt frem til på egenhånd etterhvert som jeg har laget det noen ganger.







Til 3-4 porsjoner:

- 400 g spaghetti eller tagliatelle
- 1 løk
- 1 fedd hvitløk
- 200 g bacon
- 3 eggeplommer
- 2 dl matfløte
- 100 g revet ost - helst parmesan
- Salt og pepper
-  Evnt. fersk persille

Kok pastaen etter anvisningen på pakken. Stek løk, hvitløk og bacon. Bland eggeplommer, fløte og ost i en skål, og tilsett ferdigstekt løk og bacon. Smak til med salt.
Hell av vannet på pastaen, og rør inn fløteblandingen.
Kvern over pepper, og topp evnt. med fersk persille. Serveres med en gang!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar! :)