torsdag 3. oktober 2013

Pasta med mozzarellakjøttboller.



Da dagene er hektisk for tiden, er jeg veldig fan av middager som går fort og lage. Så da jeg kom over denne oppskriften, måtte jeg teste den ut.
Pasta og kjøttboller er jo noe de fleste barn (og voksne) liker, og når man bruker fullkornspasta, lager kjøttbollene selv av karbonadedeig, og tilsetter litt grønnsaker, så blir det jo ganske sunt også.


Grunnen til at jeg ville prøve akkurat disse kjøttbollene var mozzarellaen inni - og det var veldig godt! Sammen med brødet man også skal tilsette gjorde osten at kjøttbollene ble saftige og gode. 

Jeg valgte å lage litt tomatsaus ved siden av også - i tilfellet det skulle bli litt tørt uten noe saus (syns det så litt tørt ut på bildet i oppskriften), og det er jeg glad jeg gjorde. Et par skjeer med tomatsaus var prikken over i-en :) 

Oppskriften på pasta med kjøttboller finner du her!


Tomatsausen lagde jeg enkelt av:
- 1 løk
- 1 fedd hvitløk
- tomatpuré
- 1 boks hakkede tomater
- litt chili
- basilikum
- salt og pepper
- bittelitt sukker

Fres løk, hvitløk og chili i litt olje. Ha i tomatpuré og la surre raskt. Ha så i hakkede tomater og basilikum. La småkoke - jo lengre jo bedre. Smak til med salt, pepper og litt sukker.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar! :)