søndag 20. oktober 2013

Pasta med sopp og medisterfarse





Denne oppskriften fant jeg i Jamie Oliver's "The naked Chef", og jeg var i utgangspunktet litt skeptisk fordi jeg ikke er så veldig glad i medisterfarse. Men jeg elsker sopp, og derfor måtte den prøves. Og det ble nydelig! Fantastisk god soppsmak!

Har gjort et par småjusteringer i forhold til orginialoppskriften.



Til fire porsjoner:

- 1 løk, skrelt og finhakket
- 2 hvitløksfedd, finhakket
- 250 g medisterfarse
- Olivenolje
- Fersk timian
- chili etter smak (jeg brukte 1/4 fersk chili, og kunne godt hatt mer)
- 400 g blandet sopp, revet i biter. (Jeg brukte kantareller, portobellosopp, østerssopp og champignon)
- 4 porsjoner pasta
- salt og pepper
- 3 store klatter smør (meierismør!)
- fersk persille
- 1 neve revet parmesan

Bland medisterfarsen med halvparten av hvitløken og chilien, samt salt og pepper. Fres den med løken og resten av hvitløken i litt olivenolje til det er lyst gyldenbrunt. Tilsett timian, sopp og resten av chilien. Stek til all væsken har fordampet. Kok pastaen etter anvisningen på pakken - til den er al dente.

Ta soppstuingen av varmen, smak til med salt og pepper. Tilsett smøret og litt av pastavannet.
Bland soppstuingen med den ferdigkokte pastaen, og dryss godt med parmesan og persille over.
Serveres med en gang (gjerne med et godt brød ved siden av)






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar! :)